En Blogg för att sprida tankar, ideér, inspiration, engagemang och arbetsglädje


Tanken med den här bloggen är att kunna sprida tankar, ideér och inspiration som kan vara till hjälp för att ge våra gäster god service och ett trevligt bemötande. Förhoppningsvis kan ni också få tips på hur ni kan förmedla lite matnyttig information kring ekologiska livsmedel och andra miljömedvetna val som vi gör till våra gäster.

Ta hjälp av checklistan och fundera på vad ni kan göra för era gäster. Vänd och vrid på punkterna och fundera på vad det finns för olika möjligheter. Vad är bra och vad kan vi göra bättre.

Har ni något ni vill dela med er av så gör gärna en kommentar i slutet av inlägget. Instruktioner hittar ni i sidhuvudet precis ovan.Det går också bra att höra av sig på telefon eller mail så kommer vi ut till er.



fredag 19 november 2010

Det sista intrycket är minst lika viktigt som det första!

Det är viktigt att ta sig tid till en pratstund med de dagliga gästerna. Det räcker att gå till sig själv. Om du är ute och äter på restaurang och du får ett personligt hej eller välkommen när du kommer in i entrén tror jag de flesta är överens om att det ger ett positivt intryck av restaurangen. V är fullt medvetena om att det inte alltid finns tid att prata eller ”heja” på alla gäster men ett hej eller välkommen kostar oftast inget men betyder desto mer för gästen.Tror att gästens helhetsintryck av besöket i matsalen höjs ett snäpp om han/hon blir bemött på ett trevligt sätt!

Och glöm inte, det sista intrycket är minst lika viktigt som det första!
Ett trevligt “sista intryck” från Lisbeth och Margret på Vättnedalsskolan I Tynnered.


Trevlig helg önskar Anna och Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade