En Blogg för att sprida tankar, ideér, inspiration, engagemang och arbetsglädje


Tanken med den här bloggen är att kunna sprida tankar, ideér och inspiration som kan vara till hjälp för att ge våra gäster god service och ett trevligt bemötande. Förhoppningsvis kan ni också få tips på hur ni kan förmedla lite matnyttig information kring ekologiska livsmedel och andra miljömedvetna val som vi gör till våra gäster.

Ta hjälp av checklistan och fundera på vad ni kan göra för era gäster. Vänd och vrid på punkterna och fundera på vad det finns för olika möjligheter. Vad är bra och vad kan vi göra bättre.

Har ni något ni vill dela med er av så gör gärna en kommentar i slutet av inlägget. Instruktioner hittar ni i sidhuvudet precis ovan.Det går också bra att höra av sig på telefon eller mail så kommer vi ut till er.



måndag 30 augusti 2010

Kloka ord från Maria om Service och Bemötande

3 viktiga sekunder!
Första gången du träffar en gäst eller någon annan person har du 3 sekunder på dig att skapa ett gott intryck. 3 sekunder går väldigt fort så det gäller att vara leende och glad nästan hela tiden.

L.Ö.N innebär leende, ögonkontakt och nick. Det är det som behövs för att gästen ska känna sig sedd.

Entreén kan räknas in i de tre sekunderna, så gå Gästens väg ofta, ofta. Det är först då som du har möjlighet att se allt med "gästens" ögon, tex trasiga lampor, upptäcka smuts, trista och inaktuella informationslappar mm
Sista intrycket av ett servicemöte är lika viktigt som det första...Glöm aldrig att säga hej då eller adjö ...

Lycka till från Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade