En Blogg för att sprida tankar, ideér, inspiration, engagemang och arbetsglädje


Tanken med den här bloggen är att kunna sprida tankar, ideér och inspiration som kan vara till hjälp för att ge våra gäster god service och ett trevligt bemötande. Förhoppningsvis kan ni också få tips på hur ni kan förmedla lite matnyttig information kring ekologiska livsmedel och andra miljömedvetna val som vi gör till våra gäster.

Ta hjälp av checklistan och fundera på vad ni kan göra för era gäster. Vänd och vrid på punkterna och fundera på vad det finns för olika möjligheter. Vad är bra och vad kan vi göra bättre.

Har ni något ni vill dela med er av så gör gärna en kommentar i slutet av inlägget. Instruktioner hittar ni i sidhuvudet precis ovan.Det går också bra att höra av sig på telefon eller mail så kommer vi ut till er.



tisdag 25 maj 2010

Nära ofta långt borta

I måndags, den 24 maj, startade GP Konsument en serie där närproducerad mat granskas. Synen på vad närproducerad innebär är väldigt olika. Hälften av svenskarna tycker att gränsen för närproducerat går vid 10 mil men för vissa företag betyder nära hela Sverige. Ingen vet vad närproducerat innebär.


Läs gärna mer på GP:s hemsida. Mycket intressant! // Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade